RAPOR

2020-2021 Güz Dönemi
Uzaktan Öğretim Yönetim Sistemi ve Öğrenci Notları Analizi

Bu rapor, Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen SÇP-2021-19562 no’lu “Yüz yüze Öğretimin ve Pandemi Döneminde Uzaktan Öğretimin Akademik Başarı ve Öğretim Yönetim Sistemi Etkileşimleri Açısından Karşılaştırmalı Analizi, Çevrimiçi İzleme Sistemi Geliştirilmesi ve Büyük Veriye Dayalı Politika Önerileri” başlıklı çağrılı araştırma projesi kapsamında hazırlanmıştır. Rapor, Hacettepe Üniversitesi öğretim süreçlerinde COVID-19 salgınından kaynaklanan etkilerin veri analitiği araçları ile incelenmesi ve geleceğe yönelik somut eğitim politikaları önerilerinin ortaya konmasının amaçlandığı söz konusu projenin üçüncü iş paketinin çıktısı olarak üretilmiştir. Projenin ilk iş paketi olarak üretilen 2019-2020 Güz ve 2020-2021 Güz Dönemleri Öğrenci Notlarının Değişiminin Analizi raporunda verilen dönemler arasında öğrenci harf notları verisi kullanılarak değişim incelenmiştir. İkinci iş paketi sonunda üretilen 2020-2021 Güz Dönemi Öğretim Yönetim Sisteminin Analizi raporu ise Öğretim Yönetim Sistemi (evdekal.hacettepe.edu.tr) aktivite verilerine dayanmaktadır. Bu rapor, bahsedilen iki veri setinin birlikte analiz edilmesi ile anılan dönemlerde Öğretim Yönetim Sistemi aktiviteleri ile öğrenci notları arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı hedeflemektedir.

Rapor kapsamındaki bulgular, uzaktan eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü salgın döneminde (2020-2021 Güz) gerçekleşen Öğretim Yönetim Sistemi (evdekal.hacettepe.edu.tr) aktivite veri seti ile 2020-2021 Güz dönemleri öğrenci not frekansları veri setleri kesiştirilerek elde edilen veri setinde gerçekleştirilen kümeleme analizlerine (clustering) dayanmaktadır. Öğretim Yönetim Sistemi verisi üniversitenin Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’ndan, not frekansı verisi ise üniversitenin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan elde edilmiştir. Veri setleri ön lisans ve lisans düzeylerinde yürütülen 3000’den fazla dersi kapsamaktadır. Bulgular, öğretimin temel alanları (Tıp ve Sağlık Bilimleri, Fen ve Mühendislik Bilimleri ile Sosyal ve Beşeri Bilimler), ders tipleri (Zorunlu/Seçmeli) ve ders mevcutları bazında tartışılmaktadır. İlerleyen bölümde verinin genel yapısı, verinin ön işleme süreci ve metodoloji ortaya konulduktan sonra bulgular sunulmaktadır.