RAPOR

2020-2021 Güz Dönemi
Öğretim Yönetim Sisteminin Analizi

Bu rapor, Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen SÇP-2021-19562 no’lu “Yüz yüze Öğretimin ve Pandemi Döneminde Uzaktan Öğretimin Akademik Başarı ve Öğretim Yönetim Sistemi Etkileşimleri Açısından Karşılaştırmalı Analizi, Çevrimiçi İzleme Sistemi Geliştirilmesi ve Büyük Veriye Dayalı Politika Önerileri” başlıklı çağrılı araştırma projesi kapsamında COVID-19 Pandemisi sebebiyle öğretimin uzaktan yöntemlerle yürütüldüğü 2020-2021 Güz dönemi Öğretim Yönetim Sistemi aktivitelerinin genel durumunu sunmayı amaçlamaktadır. Rapor, Hacettepe Üniversitesi öğretim süreçlerinde COVID-19 salgınından kaynaklanan etkilerin veri analitiği araçları ile incelenmesi ve geleceğe yönelik somut eğitim politikaları önerilerinin ortaya konmasının amaçlandığı söz konusu projenin ikinci iş paketi kapsamında hazırlanmıştır.

Rapor kapsamındaki analizler, uzaktan eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü salgın döneminde (2020-2021 Güz) gerçekleşen Öğretim Yönetim Sistemi (evdekal.hacettepe.edu.tr) aktivitelerine dayanmaktadır. Aktiviteler, öğretimin temel alanları (Tıp ve Sağlık Bilimleri, Fen ve Mühendislik Bilimleri ile Sosyal ve Beşeri Bilimler) ve ders tipleri (Zorunlu/Seçmeli, Teorik/Pratik) bazında ele alınmaktadır. Analizlerde, üniversitenin Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’ndan elde edilen ön lisans ve lisans düzeylerinde dersler için Öğretim Yönetim Sistemi verisi kullanılmıştır. Elde edilen veri üniversite genelinde 192 programda yer alan 6513 ders içeriğinde 276.401 kayıtlı öğrenci, 8.336 kayıtlı eğitmen tarafından gerçekleştirilen 52.856.143 adet aktiviteden oluşmaktadır. Raporda veri; genel aktivite sayıları, aktivite türleri ve aktivite çeşitliliği olmak üzere üç temel başlıkta ele alınmıştır. İlerleyen bölümde verinin genel yapısı ortaya konulduktan sonra anılan üç başlıkta bulgular sunulmaktadır.